وزیر محترم نیرو فرمودند: «من شرمندهی مردم هستم، اگر خاموشیها دوبار اتفاق میافتد».
یک نماینده مجلس در تذکری گفت: از آقای رئیس جمهور میخواهم که هرچه زودتر و سریعتر وزیر جدید اقتصاد را به مجلس معرفی کنند تا این وزارتخانه هرچه سریعتر به سر و سامان درست و موثری برسد.
اسحاق جهانگیری معاون اول دولت های یازدهم و دوازدهم، درباره ناترازی ها گفت: مردم چوب وسایلی را می خورند که ما خودمان تولید و به آنها فروختیم که انرژی زیادی مصرف می کند، بعد به خود مردم می گوییم شما زیاد انرژی مصرف می کنید.
نماینده مجلس، در تذکر شفاهی خود با اشاره به مشکلات مدیریتی تأکید کرد که ناترازی انرژی نتیجه اجرای نادرست قوانین است و خواستار اصلاح ساختار اقتصادی کشور شد.
ایران دومین دارنده ذخایر گاز جهان است و همین امر ایجاب میکند کشورمان در تدوین سیاست خارجی خود نگاهی جدی به بازار جهانی گاز و تحولات آن داشته باشد و بهتعبیری یک دیپلماسی فعال گازی را مورد توجه قرار دهد.
در ماههای اخیر یکی از موضوعات اصلی اقتصاد ایران، ناترازیهاست؛ چه در بخش انرژی و چه در بخش بودجه و مسائل کلان اقتصادی.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی درخصوص تغییر ساعت تشریح کرد: در بحث وزارت نیرو در دولت آقای احمدینژاد و آیتالله رئیسی اعلام شد که تغییر ساعت هیچ تأثیری در کاهش مصرف انرژی ندارد، اما دولت آقای روحانی و اکنون وزارت نیرو میگویند که این موضوع مؤثر است. این نشاندهنده تعارضات است که به موضوع سیاسی نگاه میکنند.
چندی است که مسئولان از ضرورت حرکت اقتصاد به سمت پیشبینیپذیری سخن میگویند. آنان بهدرستی به این نکته توجه دارند که در شرایط نبود اطمینان به آینده، فعالان اقتصادی بهناچار ابعاد فعالیت خود را محدود میکنند.
آینده اقتصاد ایران چیست؟ آیا کشور فرصت لازم برای عبور از بحرانهای پیچیده داخلی و خارجی را دارد؟ آیا میتوان به اصلاحات اقتصادی امیدوار بود؟ اینها پرسشهایی هستند که ذهن بسیاری از صاحبنظران و فعالان اقتصادی کشور را درگیر کرده است.
وزیر اسبق ارتباطات درباره کسانی که پرچمدار رفع ناترازیها شدهاند، هشدار داد.