دانشگاه تهران طی دو سه سال گذشته با حوادث سیاسی و اجتماعی بیش از هر موقعی اجین شد، موضوعی سببساز ایجاد برخی محدودیت و ممنوعیتها برای استادان دانشگاه و البته تشکیل پرونده برای دانشجویان شد. حالا بعد از سه و همزمان با تغییر رئیس جمهور، رئیس دانشگاه تهران دستور داده به پرونده انضباطی دانشجویان رسیدگی شود.
چند روز قبل خبر برکنار شدن رئیس دانشگاه تهران رسانهای شد، خبری که عمر کوتاهی داشت تا بلافاصله تکذیب شود، همین تکذیب سبب شد گروهی درباره فشار به وزارت علوم برای تغییر ندادن رئیس دانشگاه تهران گمانه زنی کنند.
رئیس دانشگاه تهران به معاون دانشگاه و رئیس سازمان خدمات دانشجویی دستور داد که ظرف یک هفته آینده در احکام انضباطی که طی سه سال گذشته به دلایل مختلف برای معدود دانشجویان این دانشگاه صادر شده است، تجدید نظر کند.
وزیر علوم از تشکیل کارگروه ویژه برای بررسی شکایات دانشجویان و اساتید تعلیقی یا اخراجی در وزارت علوم خبر داد.
آمارهای سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور نشان میدهد، امسال ۱ میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ داوطلب مجاز به انتخابرشته شدند.
رئیس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به کمبود فضای دانشگاهی، درخواست کرد زندان اوین به این دانشگاه واگذار شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تأکید کرد: مدیران دانشگاه باید همه سلایق و علایق و عقاید را برای رسیدن به منافع ملی پوشش دهد.
رئیس دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در این دوره سه ساله مدیریت دانشگاه تهران نه تنها هیچ استاد و دانشجویی اخراج نشده است، گفت: لیستهای موسوم به اساتید اخراجی که در فضای مجازی منتشر شده، فاقد اعتبار است؛ به گونهای که برخی از این اساتید سالهاست که بدرود حیات گفتهاند و برخی نیز در دوره مدیریت گذشته بازنشسته شدهاند.
طراح لایحه عفاف و حجاب عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا شد.
مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری ۱۴۰۳ امروز پایان مییابد.