دختر شهید عباسی بیان کرد: حدودا ساعت سه صبح ما در منزل خواب بودیم، باصدایی که به نظر صدای موشک بود، بیدار شدیم. سه تا موشک شلیک شد، زمانی که ما از خانه بیرون آمدیم، دیدیم که برج پدر و مادرم آسیب دیده است.
فریدون عباسی رئیس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: ما نیازیی به کنسرسیوم نداریم چون چرخه سوخت را از مرحله اکتشاف، استخراج، فرآوری، تبدیل کیک زرد، UF۶ و تبدیل به سوخت همه را در داخل کشور داریم. اگر کشورهایی که عضو آژانس هستند نیاز داشته باشند که جمهوری اسلامی با آنها همکاری کند.
فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین، در مورد مذاکرات ایران و آمریکا، گفت: «آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایگاه استراتژیک خود را در منطقه ازدسترفته میبیند و نمیتواند با حکومتی که بر پایه هویت ملی و استقلال سیاسی بنا شده، کنار بیاید.»
فریدون عباسی رییس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: ما از بحث ساخت سلاح گذشته ایم. ما خیلی سال پیش شاید، ۱۵ یا ۲۰ سال پیش، از این مرحله عبور کرده ایم. کشورهای غربی که دشمن ما هستند می دانند که به این دلیل که ۸ سال ما را درگیر جنگ کردند، پس ما هم روی انواع مواد منفجره کار کردیم و الان داریم در موشک هایمان از آن استفاده می کنیم.
فریدون عباسی رییس اسبق سازمان انرژی اتمی با بیان این که بخش مهمی از ناترازی انرژی ناشی از سوء مدیریت در بخشهای دولتی و طولانی بودن بروکراسیهای اداری است، عنوان کرد: جناحهای سیاسی ایران، مشکل ناترازی انرژی را به یک مساله سیاسی تبدیل کردهاند
فریدون عباسی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی کشور گفت: ما در طول سال ها و حداقل در طول ۲۰ سال گذشته خیلی با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاریهای خارج از تعهد انجام دادیم. دیگر زمان آن رسیده تا به سمت غنی سازی بالاتر به منظور ارتقای دانش فنی و هستهای کشور گام برداریم.