این روزها که قطع برق در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور مردم را کلافه کرده، سؤال مهمی افکار عمومی را میگزد و آن اینکه، مگر یکی از اهداف اصلی فعالیت هستهای کشورمان تولید برق نبود؟ پس چرا این همه کمبود و قطعی برق داریم؟
پس از رکودشکنی ۲۸ مرتبه مصرف برق طی دو هفته گذشته حجت بر پرمصرفها تمام شد و طبق اعلام وزیر نیرو برق مشترکان پرمصرف بدون چون و چرا قطع میشود.
گرمای بیسابقه تابستان امسال، با شکستن رکورد مصرف برق، خاموشیهای بیسابقه را رقم زده است.
یک مشترک خانگی در تهران در ۴ ماه اول سال جاری به اندازه مصرف یک محله در پایتخت برق مصرف کرده است.
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: افزایش بی سابقه دما در کشور علاوه بر افزایش مصرف برق، موجب فشار مضاعف به شبکه برق کشور شده است.
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: شناسایی و صدور اخطار قطع برق برای مشترکان پرمصرف در تمامی بخشهای تجاری، اداری و خانگی و اعزام اکیپهای صنعت برق به ادارات، بانکها، شهرداریها و سایر مراکزی که مردم به عنوان پرمصرف معرفی میکنند، در دستور کار است.
وزیر نیرو گفت: شرکتهای توزیع موظف هستند برق آن دسته از اداراتی را که نسبت به کاهش مصرف خود اقدام نمیکنند، قطع کنند.
سخنگوی صنعت برق از تشکیل جلسه ویژه با حضور وزیر نیرو در اتاق بحران مرکز دیسپاچینگ ملی برق و اتخاذ تصمیمات جدید خبر داد.