بر اساس دستور جدید به ادارات دولتی که پس ابلاغ وزارت کشور اعلامشده است، سامانههای سرمایشی همه ادارات دولتی و عمومی بعد از پایان وقت اداری (ساعت ۱۳) باید خاموش شوند.
رییس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: این قول را از وزیر نیرو گرفتیم که دیگر الگوی یکسانی را برای خاموشی رعایت شود و مقرر شد تا برقهای منطقهای بیش از دو ساعت مجاز به قطع برق مشترکین نباشند و قطعیها بین ساعت ۹ صبح تا ۱۹ انجام گیرد.
دبیر سندیکای صنعت برق گفت: حتی اگر مذاکرات به نتیجه برسد مشکل برق در کوتاهمدت حل نخواهد شد زیرا باید مشکل گاز، گازوئیل و آب و مهمتر اینکه مشکل نقدینگی حل شود.
مجتبی یوسفی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه در استانهای جنوبی مانند خوزستان مردم از پمپ آب و آب شیرینکن استفاده میکنند با قطع برق، عملا آب مصرفی مردم قطع میشود.
از سوی وزیر نیرو تعرفههای برق و شرایط عمومی آنها برای اجرا ابلاغ شد که بر اساس آن بهای برق برای مشترکان پرمصرف در همه پایه ها تا ۲۶ برابر افزایش یافته است.
شرکت توانیر درباره احتمال محدودیت برق اطلاعیه ای صادر کرد و نسبت به قطع برق هشدار داد.
مدیرعامل آبفای تهران گفت: پس از یک دوره قرائت کنتور و تشخیص مشترکان بدمصرف، این مشترکان برای نوبت اول ۱۲ ساعت قطعی محدود وجود دارد و در صورت تکرار محدودیتهای بیشتری در نظر گرفته میشود.
پیش نویس تعرفه های جدید برق از سوی وزارت نیرو ارائه و منتشر شده تا در صورت تصویب، از ابتدای خردادماه تعرفه های جدید، در سراسر کشور اعمال شود.
از صبح امروز، خبری مبنی بر جدول خاموشی به تهران رسید منتشر شده است که شرکت توانیر به آن واکنش نشان داد.
شهروندان تهرانی از امروز میتوانند در سامانه "برق من" یا سامانه هوشمند فوریتهای شرکت توزیع برق تهران بزرگ در سایت این شرکت، از زمان بندی قطع برنامهریزی شده برق خود مطلع شوند.