الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاعرسانی دولت گفت: امروز دیگر نمیتوان دروغ گفت، پنهان شد یا از پاسخگویی فرار کرد. در روابط عمومی بایدها و نبایدها در کنار هم تعریف شدهاند. من در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی که در آن زمان در روزنامه «اعتماد» حضور داشتم، دیدم که تمام نبایدها انجام شد؛ ۶۱ نفر درباره آن اظهار نظر کردند.
جواد نیک بین نماینده کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو در مجلس قول داده بود که در تابستان ۱۴۰۴ خاموشیها به حداقل برسد اما حالا بیشترین خاموشیها در قرن اخیر را شاهد هستیم.
قطع برق، کارخانههای تولید سیمان را متوقف و بازار این کالا را آشفته کرده است. این را دبیر انجمن صنفی صنعت سیمان علی اکبر الوندیان می گوید و اضافه کرد که قیمت سیمان در بازار ۲ برابر افزایش یافته است.
وزیر صمت در واکنش به قطع کامل برق صنایع بزرگ در ۱۵ روز آینده گفت: این تصمیم که بدون حضور نماینده وزارت صمت اتخاذ شده، در تضاد کامل با تفاهمنامه اخیر بنده با وزیر نیرو است.
ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان ۸ سال دولت روحانی و همچنین ۲ سال آخر دولت آقای احمدی نژاد رشد تولید برق منفی بود. همه تولید متوقف بود در زمینه برق تولید نداشتیم.
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت گفت: واقعا جا دارد که از این میزان تلاش رئیس جمهور که شخصاً انجام می دهند برای اینکه این فرهنگ را ایجادبکنند تشکر کنم.
بر اساس دستور جدید به ادارات دولتی که پس ابلاغ وزارت کشور اعلامشده است، سامانههای سرمایشی همه ادارات دولتی و عمومی بعد از پایان وقت اداری (ساعت ۱۳) باید خاموش شوند.
فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت گفت: همه ادارات باید سامانههای سرمایشی خود را روی ۲۷ درجه تنظیم کنند؛ اکنون نیز ملزم شدهاند که سامانههای سرمایشی را پس از ساعت ۱۳ خاموش کنند
رییس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: این قول را از وزیر نیرو گرفتیم که دیگر الگوی یکسانی را برای خاموشی رعایت شود و مقرر شد تا برقهای منطقهای بیش از دو ساعت مجاز به قطع برق مشترکین نباشند و قطعیها بین ساعت ۹ صبح تا ۱۹ انجام گیرد.
دبیر سندیکای صنعت برق گفت: حتی اگر مذاکرات به نتیجه برسد مشکل برق در کوتاهمدت حل نخواهد شد زیرا باید مشکل گاز، گازوئیل و آب و مهمتر اینکه مشکل نقدینگی حل شود.