فریدون عباسی رییس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: ما از بحث ساخت سلاح گذشته ایم. ما خیلی سال پیش شاید، ۱۵ یا ۲۰ سال پیش، از این مرحله عبور کرده ایم. کشورهای غربی که دشمن ما هستند می دانند که به این دلیل که ۸ سال ما را درگیر جنگ کردند، پس ما هم روی انواع مواد منفجره کار کردیم و الان داریم در موشک هایمان از آن استفاده می کنیم.
دویچه وله به نقل از یک کارشناس انرژی نوشت: ایران 430 هزار کیلومتر خط لوله گاز برای رساندن گاز حتی به دورافتادهترین روستاها نصب کرده است. با این حال، اولویت دادن به کاربری مسکونی بر تامین صنعتی، زیانهای اقتصادی شدیدی را به همراه داشته است که موجب کمبود گاز و باعث تعطیلی صنایع شده است و در نهایت آسیب قابل توجهی به اقتصاد وارد کرده است.
فریدون عباسی رییس اسبق سازمان انرژی اتمی با بیان این که بخش مهمی از ناترازی انرژی ناشی از سوء مدیریت در بخشهای دولتی و طولانی بودن بروکراسیهای اداری است، عنوان کرد: جناحهای سیاسی ایران، مشکل ناترازی انرژی را به یک مساله سیاسی تبدیل کردهاند
در فتوای هستهای رهبر انقلاب که در پیامشان در نخستین کنفرانس بینالمللی «خلع سلاح هستهای و عدم اشاعه» در فروردین ۸۹ منتشر شد، آمده است که ما علاوه بر اعتقاد به حرمت سلاح هستهای، کاربرد «دیگر انواع سلاحهای کشتار جمعی، نظیر سلاح شیمیایی و سلاح میکروبی را نیز ... حرام میدانیم.»
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکراتی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، به حمله رژیم صهیونیستی به تاسیسات نظامی ایران واکنش نشان دادند.
احمد نادری عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: باید تجدیدنظری در دکترین نظامی و امنیتی کشور شود.
در میانه اخبار تنشهای مربوط به منطقه انتشار خبر ارسال یک نامه از بهارستان به شورای امنیت ملی با واکنشهای داخلی و خارجی زیادی رو به رو شد.
زیدآبادی نوشت: حرف از تغییر دکترین اتمی نه فقط کمترین بازدارندگی به وجود نمیآورد بلکه حتی طرح بحث آن در این وضعیت نوعی دعوت برای حملۀ نظامی به کشور از سوی یک ائتلاف نظامی مجهز و قدرتمند است.
برخی رسانهها به نقل از جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه اعلام کردند در شرایطی خاص احتمال تغییر سیاستهای هستهای جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که بر اساس پیگیریهای خبرنگار فارس ایشان هیچ موضعی در این خصوص اتخاذ نکرده است.
یک رسانه به خبرسازیهایی که مدعی اولین آزمایش هسته ای ایران شده بودند را تکذیب کرد.