رئیس جمهور با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات مربوط به ناترازی انرژی درکشور بخاطر مصرف بالا و بدمصرفی است، گفت: این مشکل با صرفه جویی و مصرف بهینه حل می شود و با ۱۰ درصد صرفه جویی می توانیم روزانه ۸۰۰ هزار بشکه ذخیره کنیم.
روزگاری نه چندان دور، انواع و اقسام انسانها، از سر تدبیر و تخصّص و دانش و بینش هشدارهایی را برای امروز به میان آوردند و هرکدام با شعارهایی یا برچسبهایی به زاویهها رانده شدند و حاصل، آن که تمام فاجعههای زیستمحیطی امروز، با واژهدرمانی فرا فکنده شد: ناترازی!
محسن زنگنه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه مشکل ما در تولید برق نیست و در مصرف آن است، نوشت: صرفهجویی و بهینهسازی علاج رفع ناترازی است.
مهاجری :سیستم سیاسی کنونی فاقد ساختار حزبی مدون است؛
طبق اطلاعات مرکز آمار ایران، ناترازی موجود در حاملهای انرژی به وضوح قابل مشاهده است.
رئیس جمهور گفت: ناترازی انرژی مسئلهای جدی و انباشته است؛ با دستور حل نمیشود و باید واقعبینانه و مرحلهبهمرحله پیش رفت.
نایب رئیس کمیسیون اصل نود گفت: مردم پشت وزارت نیرو برای شناسایی ماینرهای غیرمجاز و قطع برق آنها هستند.
هرچند تولید برق از منابع پاک در سال جاری رشد قابل توجهی داشته، به طوری که تولید برق خورشیدیها دو برابر شده است اما برای رسیدن به پایان این مسیر همچنان به تأمین منابع مالی و رفع محدودیتهای ساختاری نیاز است.
وزیر صمت گفت: در دی ماه به کسری گاز برمیخوریم.
با نزدیک شدن به روزهای سرد سال، بار دیگر سایه بحران گاز بر سر صنایع افتاده است. صنایع که در فصل تابستان با قطعی مکرر برق دست و پنجه نرم کردند، باید همچون سالهای گذشته منتظر قطعی گاز باشند.