رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفت: افزایش موارد حیوانگزیدگی در کشور با شتاب زیادی در حال وقوع است.
مسوول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سردشت گفت: در پی حمله گلهای چند سگ در یکی از روستاهای مرزی این شهرستان، یک زن ۲۴ ساله دچار جراحات شدید شد و بلافاصله برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با اشاره به چالش سگهای بدون صاحب برای پایتخت و شهروندان گفت: ماهانه ۲ میلیارد تومان برای نگهداری سگهای ولگرد در این شهر هزینه میشود.
رئیس اداره کنترل حیوانات شهرداری تهران افزایش جمعیت موشها در مناطق فرسوده پایتخت و گسترش سگهای ولگرد در حاشیههای تهران را ناشی از نبود بهسازی عمرانی، نبود قانون مشخص و رهاسازی حیوانات از شهرهای اطراف عنوان کرد.
دادستان عمومی انقلاب همدان گفت: در راستای احیای حقوق عامه و توجه به مطالبات جدی مردم، هرگونه سگگردانی در سطح شهر اعم از پارکها، اماکن عمومی و وسائل نقلیه ممنوع است و با آنان برخورد جدی خواهد شد.
مسئول روابط عمومی شبکه به بهداشت و درمان سردشت گفت: یک کودک ۶ ساله در یکی از روستاهای این شهرستان از ناحیه سر مورد حمله تعدادی از سگهای ولگرد قرار گرفت و به شدت زخمی شد.
از هر ١۵ سگ ولگرد یکی جمعآوری میشود، مدیر کنترل حیوانات مضر شهری میگوید که ما برخی از این سگها را واگذار میکنیم.