رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور از آغاز آزمایشی پرداخت حقوق در سه دستگاه دولتی مبتنی بر عملکرد خبر داد.
معاون توسعه مدیریت و منابع صندوق بازنشستگی کشوری، از پرداخت کامل و بهموقع کسورات حقوق اردیبهشتماه بازنشستگان این صندوق که شامل حق بیمه پایه درمان، اقساط بانکی و تعاونیها میباشد، خبر داد.
کارکنان شهرداریهای سراسر کشور، نیروهای مسلح و همچنین دیگر دستگاههایی که مشاغل خاص، حساس و یا با شرایط ویژه دارند، مشمول دریافت «فوقالعاده خاص»، «فوقالعاده ویژه» و سایر مزایای مشابه میشوند.
حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری معمولاً در دو روز پایانی هر ماه پرداخت میشود اما وضعیت پرداخت حقوق و مستمری تامین اجتماعی مبهم است.
پس از سال ها انتظار برای دریافت معوقات بازنشستگان درشرایطی که بازنشستگان خود را برای گرفتن حق و حقوق شان آماده کرده بودند، اما اظهارات ضد و نقیض مسئولان صندوق بازنشستگی درمورد کسر «مبالغ علیالحساب پیشین» ابهام های زیادی برای بازنشستگان ایجاد کرده است و موجب نارضایتی آنها شده است.
مدیرکل تامین اجتماعی فارس تاکید کرد پرداخت مابهالتفاوت حقوق فروردین ماه بازنشستگان پس از تامین نقدینگی در حقوق خردادماه انجام خواهد شد.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به ارائه توضیحاتی درباره مصوبه مجلس درخصوص پرداخت فوق العاده خاص کارکنان دولت پرداخت.
فعال صنفی بازنشستگان فرهنگی ضمن انتقاد از پرداخت قسطی معوقات بازنشستگان گفت: «چرا چندرغاز دیون هشت ماهه را قسطی کردند شاید بازنشستگان بنا داشتند آن را به زخمی زده یا بدهکاریای را پرداخت کنند؟»
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری نامه معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی -که بر اساس آن برای اشخاص حقیقی فاقد پرونده مالیاتی رأساً بر فرض وجود ۲۰۰ تراکنش در ماه یا مجموع تراکنش بیش از مبلغ ده میلیارد ریال در ماه ایجاد محدودیت شده و ارائه خدمات کارت به کارت آن ها ممنوع اعلام شده است- را باطل کرد.
برخلاف وعدهها واریز معوقات بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشتماه انجام نشد.