فریدون عباسی رییس اسبق سازمان انرژی اتمی گفت: ما از بحث ساخت سلاح گذشته ایم. ما خیلی سال پیش شاید، ۱۵ یا ۲۰ سال پیش، از این مرحله عبور کرده ایم. کشورهای غربی که دشمن ما هستند می دانند که به این دلیل که ۸ سال ما را درگیر جنگ کردند، پس ما هم روی انواع مواد منفجره کار کردیم و الان داریم در موشک هایمان از آن استفاده می کنیم.
محمد جواد لاریجانی، مدیر پژوهشگاه دانشهای بنیادی گفت: اگر فکر میکنند ظرف ۴۸ ساعت میتوانیم توان نظامی هستهای پیدا کنیم، فکر بدی نکردند. میتوانیم آن را به ۲۴ ساعت برسانیم.
احمد نادری نماینده مجلس معتقد است: آنچه باید بزودی انجام شود، (و تا الان هم دیر شده) آزمایش اتمی و اعلام رسمی آن است.
وزیر کشور دولت اصلاحات در واکنش به درخواست تندروها برای ساخت بمب اتم می گوید: نگاه ما به آن چیزی است که تحت عنوان سیاست های کلی رهبری اعلام میشود. این که جناح پایداری و تندروها و کندروها چه میگویند، خیلی ملاک نیست.
یک رسانه به خبرسازیهایی که مدعی اولین آزمایش هسته ای ایران شده بودند را تکذیب کرد.
یک نماینده مجلس در توئیتی نوشت: تنها قدرت های اتمی می توانند توازن قدرت ایجاد کنند.
رئیس فراکسیون مقاومت مجلس گفت: ما برای مقابله با اسرائیل در صورت تعرض به ایران، به هستهای نیاز نداریم و نیاز به بمب اتم هم نداریم؛ اسرائیل بداند که ضربات جمهوری اسلامی ایران به رژیم صهیونیستی محکم خواهد بود و به نفعشان است که به سمت ایران نیایند.
نماینده مهریز در مجلس خواستار ساخت سلاح اتمی در واکنش به ترور رییس دفتر سیاسی حماس در تهران شد.