فریدون عباسی رییس اسبق سازمان انرژی اتمی با بیان این که بخش مهمی از ناترازی انرژی ناشی از سوء مدیریت در بخشهای دولتی و طولانی بودن بروکراسیهای اداری است، عنوان کرد: جناحهای سیاسی ایران، مشکل ناترازی انرژی را به یک مساله سیاسی تبدیل کردهاند
جدول قطع برق یکشنبه ۲۹ آبان بر اساس برنامهای از پیش تعیینشده از سوی شرکت توزیع نیروی برق استان تهران منتشر شد تا شهروندان با اطلاع از پیش، دچار دردسرهای قطعی نابهنگام برق نشوند.
متاسفانه دولت جدید هم گرچه تفاوتهای مهمی با دولت پیش دارد ولی جای تعجب است که وزیر نیرو اکنون و با گذشت چند روز از تعطیلیها اعلام میکند که ۱۳ نیروگاه از مدار خارج شدهاند و در صورت تامین سوخت مشکلی نداریم.
جلسه بررسی راهکارهای رفع ناترازی برق با حضور رئیس جمهوری و جمعی از مسوولان برگزار شد.
سخنگوی صنعت برق با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف انرژی، گفت: با پیوستن به پویش دو درجه کمتر میتوانیم معادل تولید ۲ فاز میدان پارس جنوبی در مصرف سوخت صرفهجویی کنیم.
زمان قطع برق در استان تهران روز شنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۳ منتشر شد.
نیروگاههای ایران در شرایط عادی قادر به تولید 70هزار مگاوات برق هستند که البته این میزان در فصل گرم سال بهدلیل روشن شدن سیستمهای سرمایشی کفاف تأمین کل نیاز را نمیدهد، اما در فصل سرما میزان مصرف برق کشور بهشدت افت میکند و نیروگاهها بدون تحمل هیچ فشاری میتوانند ضمن انجام تعمیرات دورهای، برق مورد نیاز کل مشترکان صنعتی، تجاری و خانگی را تأمین کنند.
خاموشیهای پاییزه که از ۲۱ آبانماه تا ششم آذرماه بر اساس جداول تدوین شده و اعلام قبلی به مشترکان به منظور مدیریت سوخت نیروگاهی اعمال شده بود، دوباره آغاز شد.
رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی میگوید عامل اصلی آلودگی هوای تهران پدیده «وارونگی هوا» است و دلیل اینکه در روزهای گذشته برق خانگی قطع نشده به قطعی برق صنایع و تامین بیشتر گازوییل بر میگردد.
رئیس مرکز کنترل شبکه راهبری گاز کشور گفت: شرکت ملی گاز با تکیه بر مصوبه نهادهای نظارتی و بالادستی از امروز اقدام به قطع گاز ویلاها و باغویلاهای خالی از سکنه در مناطق سردسیر و شمالی میکند.