به گفته وزیر نیرو، به زودی مشکل برق حل خواهدشد. برق به شکل منطقهای تولید میشود.
سید محمد سادات ابراهیمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیطزیست مجلس گفت: وزارت نیرو باید ملزم به پرداخت خسارت وارده به وسایل برقی مردم بوده و از آنجایی که بروز این مشکل خود یک حادثه محسوب میشود، علاوه بر وزارت نیرو پیشنهاد میشود وزارت کشور، به عنوان متولی پرداخت خسارت باشد.
معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: خاموشیهای برنامهریزی شده امسال رفته رفته کاهش مییابد و پرونده خاموشیها تا یکماه آینده بسته میشود.
معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری تهران جزئیات حل مشکل ناترازی برق و همچنین پایان قطع برق در واحدهای تولیدی و مشترکان خانگی را تشریح کرد.
درحالی که همواره از سوی مسئولان وزارت نیرو اعلام می شود که خاموشیهای برنامهریزی شده بخش خانگی، تنها ۲ ساعت در روز اعمال می شود، در برخی شهرستانها و حتی مناطق تهران، شاهد خاموشیهای ۴ ساعته هستیم که اغلب بهصورت دو نوبت ۲ ساعته در روز اعمال میشود.
دولت چهاردهم که با شعار «مدیریت علمی» بر سر کار آمد، در هفتههای اخیر چندبار ایده تعطیلی پایتخت و کلانشهرها را روی میز گذاشت. حتی بحث تعطیلی یکهفتهای تهران جدی شد؛ اما درنهایت در جلسه اخیر هیئت دولت کنار گذاشته شد.
در تابستان سال ۱۳۲۴ شهرداری تهران برنامه قطع برق مناطق تهران را منتشر کرد.
داستان ناترازی برق و کلاً انرژی سابقه طولانی دارد و همیشه هم از جانب کارشناسان تذکر داده شده است. ایران از نظر زیرساختی همیشه وضعیت خوبی داشته، زیرا سرمایهگذاریهای لازم را در این زمینه انجام داده است.
با فرا رسیدن فصل گرما و مصرف بیشتر انرژی این احتمال وجود دارد که با تمدید خاموشیها رو برو شویم.
معاون انتقال و تجارت خارجی شرکت توانیر گفت: با قطع اینترنت در خلال جنگ ۱۲ روزه، حداقل ۲۴۰۰ مگاوات بار از روی شبکه سراسری برق کشور برداشته شد.