نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در پیامی با تأکید بر نقش تاریخی اوپک در توازن انرژی، حمایت خود را از ابتکارات «اوپکپلاس» اعلام کرد و ثبات بازار را تنها راه عبور از بحرانهای جهانی و جلوگیری از بازی باخت - باخت در اقتصاد بینالملل دانست.
امارات سالهاست که نسبت به سهمیههای تولید خود معترض بوده و معتقد است این محدودیتها مانع از بازگشت سرمایه در زیرساختهای عظیم نفتی این کشور میشود. حالا این کشور تصمیمگرفته از اوپک خارج شود.
قیمت نفت اوپک در جنگ رمضان، تاکنون بیش از ۷۱ درصد افزایش یافته و به ۱۲۰ دلار و ۸۶ سنت رسیده است.
وزیر نفت مدعی شد که اهداف کمی برنامه هفتم توسعه در بخش نفت به طور ۱۰۰ درصدی محقق شده است. او همچنین از افزایش ظرفیت تولید نفت خام و توان تولید نفت خام تا ۴.۱ میلیون و ۳.۹ میلیون بشکه در روز در سال ۱۴۰۳ خبر داد. این در حالی است که ابهامات فراوانی در رابطه با رسیدن حجم تولید نفت ایران به این عدد وجود دارد.
منابع آگاه در آستانه جلسه هشت عضو اوپک پلاس مدعی شدند که عربستان سعودی خواستار افزایش چشمگیر تولید برای بازپسگیری سهم بازار است، اما روسیه افزایش ملایم تولید را پیشنهاد کرده است.