رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه فعالیتهای هستهای ایران همیشه صلح آمیز و تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی و مطابق با معاهده NPT انجام شده است، گفت: برغم اینکه ایران همیشه با آژانس همکاری داشته است، ولی از سوی رژیم صهیونیستی و آمریکا مورد حمله قرار گرفت. اما طرفهای غربی باید بدانند جمهوری اسلامی ایران با قطعنامههای جهتدار آنها از حقوق قانونی و مسلم خود عقبنشینی نخواهد کرد و با قدرت بیشتری به مسیرش ادامه خواهد داد.
ما سالی یک میلیون بیمار خاص سرطانی داریم.
کارشناس ترک گفت:اگر اسرائیل دهها سلاح هستهای دارد، ایران نیز چنین حقی دارد.
نماینده ارومیه از وزارت نیرو خواست تا مشکل تامین آب و برق را در دستور کار فوری قرار دهد و مساله بی آبی و بی برقی را با بحران عدم مدیریت تلفیق نکند و تاکید کرد یکی از وظایف اصلی این وزارتخانه دوراندیشی و تامین منابع آبی و برقی حال و آینده است و هرکدام از مسئولین که توان مدیریت ندارند مجلس آماده است با احترام از آنها خداحافظی کند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بحث تغییر دکترین هسته ای گفت: این که عده ای نامه نوشتند یک بحث است، اما اینکه فتوای شیعه چیست همه می دانند و رهبر نظام جمهوری اسلامی فتوای رسمی شان این است که تولید سلاح های کشتار جمعی حرام است و مقدمه تولید آن سلاح هم حرام است، موضوع دیگری است. بنابراین آن ها می دانند که ایران به دنبال تولید سلاح هسته ای برای استفاده نظامی نیست.
استیو ویتکاف درباره تعاملات هستهای ایران موضع خود را اعلام گرفت.
منصور حقیقتپور، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی به انتقاد از افرادی پرداخت که به توافق اخیر ایران و آژانس بین المللی انرژی هسته ای حمله می کنند.
مجلس دوازدهم با درک واژگونه از ایک واقعیت حقوقی از جایگاه یک نهاد مردمی عدول کرده و با تمرکز بر واکنشهای هیجانی از کارویژه اصلی خود دور افتاده است.
در سال 2015، توافق هستهای ایران (برجام) میان ایران و گروه 1+5 (آلمان و پنج کشور دائمی شورای امنیت) به امضا رسید. این توافق امیدها را برای کاهش تنشها و حلوفصل مسائل هستهای ایران به وجود آورد. طبق این قرارداد، ایران به برخی محدودیتها در برنامه هستهای خود متعهد شد و در عوض، تحریمهای اقتصادی علیه این کشور کاهش یافت.
حشمتالله فلاحتپیشه فعال سیاسی و رئیس اسبق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: یاوه های خود را باور کردید که مانع هرگونه عقلانیت و ابتکار برای خروج از بن بست ها شدید.