عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و امور دارایی گفت: با تصویب CFT و پالرمو بهانهها را میگیریم تا به تدریج از لیست سیاه بیرون بیاییم.
وزیر اقتصاد گفت: حجم دلاری نقدینگی ۱۴۰ میلیارد دلار شده و همه فکر میکنند نقدینگی نداریم در حالی که جهشهای ارز موجب شده تا نتوانیم از دور باطل خارج شویم.
نرخ بهره بانکی در قله بیسابقه ۲۲.۵ درصد و اوراق سپرده گواهی در رقم ۳۰ درصد قرار دارد؛ موضوعی که باعث شده وزیر اقتصاد دو بار نسبت به آن نقدهایی وارد کند و خواهان کاهش آن باشد اما هنوز از سوی شورای پول و اعتبار اقدامی برای کاهش این ارقام صورت نگرفته است.
وزیر اقتصاد بابیان اینکه ناترازیهای جمع شده، کسری بالای بودجه و ریسکهای سیاسی، قدرت عمل دولت را شدیداً محدود کرده گفت: باید بپذیریم، چاره اصلی در انجام اصلاحات جدی اقتصادی و تلاش برای کاهش تحریمها است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: به نظر می رسد آنهایی که قصد فرار مالیاتی دارند و دانه درشتها علیه اجرای این قانون تبلیغات می کنند.
وزیر اقتصاد گفت: در مورد مدیریت فروش اوراق و نقدینگی و سایر اقدامات لازم برای کنترل و کاهش نرخ سود هماهنگی لازم انجام گرفت.
وزیر اقتصاد گفت: برای تامین تبصره ۱۸ دچار کسری بودجه هستیم اما بانکها برای این موضوع و برطرف کردن آن آمادگی دارند.
وزیر اقتصاد در توییتی نوشت: صبح امروز گزارشی از وضعیت فعلی و اقدامات ضروری برای عادی سازی پرونده ایران در FATF به رئیس جمهور ارائه کردم. این اقدامات با آنچه که در رسانهها گفته میشود متفاوت است.
عبدالناصر همتی حادثه معدن طبس را تسلیت گفت.
وزیر اقتصاد معتقد است که نرخ سود بانکی ۳۰ درصد منجر به ناترازی بیشتر، نقدینگی و تورم بیشتر و افت بازار سرمایه میشود. مشاور رییسجمهور هم نسبت به سودهای بانکی انتقاد دارد، لذا این احتمال وجود دارد که دولت چهاردهم در جهت کاهش سود بانکی اقدام کند.