معاون اجرایی رئیسجمهور با اشاره به گزارشهای مطرحشده درباره دریافت مبالغ غیرقانونی از اعضا، خریداران و متقاضیان نقلوانتقال واحدهای مسکونی گفت: اگر دریافت وجوهی فاقد مبنای قانونی باشد، ادامه این روند نهتنها تضییع حقوق مردم است، بلکه موجب بیاعتمادی نسبت به سازوکار تعاونیها و دستگاههای ناظر نیز خواهد شد.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی با محکوم کردن حملات صهیونی آمریکایی به مراکز درمانی کشور و با انتقاد ازسکوت نهادهای بین المللی، نسبت به تکرار جنایات علیه کادر درمان هشدار داد و تاکید کرد که این اقدامات برخلاف اصول انسانی و کنوانسیونهای بینالمللی است؛ با این حال کادر درمان با فداکاری و بدون وقفه در میدان خدمت رسانی حضور دارد.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری بر اهمیت تأمین امنیت مراکز درمانی کشور برای مردم و کادر درمان تأکید کرد.
معاون سازمان نظام پزشکی با رد ادعاهای مطرحشده درباره زیرمیزی پزشکان، تأکید کرد طرح مطالب غیرمستند به اعتماد عمومی آسیب میزند و حل این مسئله نیازمند اجرای قانون است.
از بازنگری برای تغییر تعرفهها تا افزایش ظرفیتهای آموزش پزشکی همگی دغدغههای گروهی از پزشکان است که نگران هستند یک روز سلامت از حق به کالا تبدیل شود.
رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: دستورالعمل فوقالعاده خاص در دولت در حال تهیه است و سازمان نظام پرستاری هم درخواست داده که در حوزه شغل پرستاری امتیاز بالایی به پرستاران تعلق گیرد. در این صورت همان مبلغی که به عنوان ترمیم حقوق بود با مبلغی بیشتر در حکم پرستاران می آید و بهطور مستمر پرداخت شود.
رئیس سازمان نظام پرستاری با گلایه از آنچه «تغییر در فرمول پرداخت اضافهکار پرستاران از سوی شورای حقوق و دستمزد» خواند، گفت: اغلب پرستاران کشور نیروی جوان هستند و با این فرمول، مبلغ اضافهکاری برای پرستارانی که حدود ۱۰ سال سابقه کار دارند به طور میانگین ۶۵ تا ۶۷ هزار تومان خواهد بود و با مبلغ ۸۵ هزار تومان اعلامی مسؤولان فاصله دارد.
معاون پرستاری وزارت بهداشت با اشاره به خبرهای خوش وزارت بهداشت برای پرستاران از اصلاح فرمول اضافه کاری و پیشبینی رشد تعرفههای خدمات پرستاری خبر داد.