رئیس اداره کنترل حیوانات شهرداری تهران افزایش جمعیت موشها در مناطق فرسوده پایتخت و گسترش سگهای ولگرد در حاشیههای تهران را ناشی از نبود بهسازی عمرانی، نبود قانون مشخص و رهاسازی حیوانات از شهرهای اطراف عنوان کرد.
رئیس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از وضعیت نابسامان نظافت و حضور موشها در برخی مناطق تهران انتقاد کرد و گفت: وضعیت موش ها در برخی مناطق شهری پایتخت بسیار نگران کننده است. شهرداری باید بطور جدی وارد عمل شود و اقدامات فوری برای کنترل این حیوانات موذی به انجام رساند.
ناصرامانی، عضو شورای شهر تهران سه سالی است که هر هفته گزارشی از محلهگردیهای خود در صحن شورای شهر تهران ارائه میکند. یکی از مشکلات ثابت محلات تهران گلایه ساکنان از «موش» است. ازگلاب دره تا دروازه دولاب؛ نظافت شهرو موش دو موضوع پرتکرار دراین گزارشها هستند.