آنچه امروز در یکی از جایگاههای عرضه سوخت تهران اتفاق میافتد به معنای آغاز حذف کارت سوخت نیست، اما نشان از یک بیسامانی فراگیر دارد که هر نهاد غیرمرتبطی به خود اجازه دخالت در موضوع مهم سوخت را میدهد و نتیجه آن، اجرای برنامه نمایشی امروز است.
اجرای پایلوت انتقال سهمیه سوخت در تهران آغاز میشود تا با شفافیت دیجیتال، هم قاچاق خشکیده شود و هم زیرساختی برای توزیع عادلانه یارانهها شکل بگیرد.
تست گرم طرح حذف کارت سوخت در جایگاههای عرضه فرآوردههای نفتی از امروز آغاز میشود.
با وجود الزام قانون بودجه ۱۴۰۴ برای فراهمسازی امکان انتقال سهمیه سوخت به کارتهای بانکی تا پایان تیرماه، سخنگوی صنف جایگاهداران تأکید کرد که حذف کارت سوخت قطعی نیست و مردم همچنان باید کارتهای سوخت خود را نگه دارند.
با تصویب هیئت وزیران، گازوئیل با سهنرخ سهمیهای، نیمهیارانهای و آزاد عرضه خواهد شد. میزان نرخ های جدید و زمان اجرای این مصوبه هنوز اعلام نشده است.
از ابتدای سال ۱۴۰۴، کارت سوخت وسایل نقلیهای که فاقد بیمهنامه شخص ثالث معتبر هستند، غیرفعال خواهد شد.
تعطیلات و ترافیک، فرصتی طلایی برای سودجویان شده و در جادههای پرتردد شمال کشور، کنار صفهای بلند پمپ بنزین، بازار علنی فروش بنزین شکل گرفته؛ گالنهایی که در روز روشن و بدون هیچ واهمهای، با قیمتهایی تا ۱۰ برابر نرخ رسمی معامله میشوند. مسافران یا باید در صف بمانند، یا لیتری ۳۰ هزار تومان بپردازند.
سخنگوی صنف جایگاهداران گفت: تا این لحظه، هیچگونه اختلالی در تأمین سوخت نداشتهایم و شاهد تأمین پایدار سوخت در سراسر کشور با حداکثر ظرفیت هستیم.
کارت سوخت برخی از وسایل نقلیه از اول فروردین ۱۴۰۴ حذف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران از تداوم عرضه بنزین و نفتگاز از طریق سامانه هوشمند سوخت خبر داد.