وزیر ارتباطات دولت روحانی در کانال تلگرامی خود نوشت: دغدغهی کسانی که در مخالفت با توافق پیش رو با آمریکا، با همهی وجود فریاد میزنند؛ قابل درک است.
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دولت دوم حسن روحانی گفت: امنیت با حس امنیت دو موضوع متفاوت هستند. ایران ضمن اینکه به لحاظ نظامی توان آن را دارد که تنگه هرمز را واقعاً بسته نگه دارد، مداخله گستردهتر در منطقه به نظر میرسد برای اینها باعث نخواهد شد که آبراه امنیت پیدا کند. چون احساس امنیت به هیچ وجه وجود نخواهد داشت.
محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم گفت: دلخوریها و ناراحتیهایی در جامعه وجود دارد. شرایط معیشتی برای بسیاری از مردم دشوار است و اعتراضاتی نسبت به نحوه اداره کشور و برخوردهای برخی مسئولان مطرح میشود. مردم در شرایط مختلف اعتراض خود را ابراز میکنند و دشمنان برنامه دارند که سوار بر این امواج شوند و از این اعتراضات برای تبدیل دلخوریها به دشمنی علیه نظام بهرهبرداری کنند.
آذری جهرمی درخصوص اعتراضات نوشت: همانگونه که جدا کردن صف معترضین و اغتشاشگران، یک ضرورت است، رعایت حریم و حرمت برخی اماکن مثل بیمارستان و دانشگاه در ناآرامیها هم یک ضرورت است.
وزیر دولت دوازدهم نوشت: ماهی یک میلیون تومان یارانه به هر ایرانی سهم رانتی بود که با امضاهای طلایی به چند گروه خاص داده میشد، حالا به همه مردم به عدالت پرداخت میشود.
وزیر اسبق ارتباطات در واکنش به اعتراضات خیابانی و واکنش پزشکیان نوشت: مامور کردن وزیر کشور برای صحبت با معترضان اقدام ارزشمندی است، اما این آقای وزیر کشور به معترضین بناست چه وعدهای بدهد؟
وزیر پیشین ارتباطات نوشت: کسی که ادعای مبارزه و جنگ در برابر استکبار جهانی دارد، با یک احضار ساده به دادسرای جمهوری اسلامی که نباید سکته کند!
محمد جواد آذری جهرمی در یادداشتی نوشت: برای مردم شنیدن گزارش اقدامات و سیاستهای دولت در راستای رفع فقر در یکسال اخیر مورد توجه باشد!
محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری دولت دوازدهم، نوشت: در این شرایط، برخی متقابلا فحاشی میکنند، این همان تله و زمینی است که برای شما طراحی کردهاند و نباید وارد آن شد، لذا عدم واکنش احساسی، اصل اول و مهم در این جنگ روانی است، کسی که فحاشی میکند «کم آورده».
محمد جواد آذری جهرمی در مراسم تشیع شهدای حمله اسرائیل حضور پیدا کرد.