واعظی گفت: با توجه به وضعیت موجود و از همه مهمتر نقش خنثی آژانس در جریان حمله رژیم گردن کش صهیونیستی و دولت آمریکا به مراکز صلح آمیز هستهای ایران که با هیچ واکنشی از سوی آن ها روبهرو نشد و با سکوت جانب دارانه مشروعیت این نهاد به جد زیر سوال رفت، باید عضویت ما در چنین نهاد غیر موثری بررسی جدی شود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: داشتن فناوری صلحآمیز هستهای از جمله غنیسازی، حق مسلم ایران است و ما هرگز زیر بار زور نخواهیم رفت.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارد: اقدامات تروئیکای اروپا درباره فعال کردن مکانیسم ماشه صرفا بازی سیاسی غرب در مقابل ایران است.
وزیرخارجه کشورمان در تازهترین پیام خود خطاب به اروپایی ها؛ ایران چگونه به میز مذاکره ای برگردد که اسرائیل و امریکا نابودش کرده اند؟
روحانی در بیان خاطراتش از مذاکره با تروئیکای اروپایی میگوید: بعد از چند لحظه جک استراو میکروفنش را روشن کرد و گفت: «ما هم از حق وتو علیه آمریکا استفاده میکنیم. ما هر دو کشور علیه آمریکا از حق وتو استفاده میکنیم.» این خیلی مهم بود؛ ما به هر قیمتی شده، باید از جنگ فاصله بگیریم.