رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: آنان که سودای تنش دارند بدانند؛ امنیت ملی ایران خط قرمز ماست و پاسخ ما، هوشمندانه، قاطع و پشیمانکننده خواهد بود.
محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین دستاورد سفر ایران به ژنو، تثبیت جایگاه ایران به عنوان بازیگری فعال و مسئول در عرصه حقوق بینالملل و امنیت جهانی بود.
حمیدرضا جلاییپور در یادداشتی نوشت: جمهوری اسلامی بهدنبال جنگ نیست، اما تسلیم هم نمیشود، بلکه از راهبرد سوم و چندبعدی دفاع میکنند. به نظر میرسد انتصاب احتمالی علی لاریجانی به دبیری شورایعالی امنیت ملی همین فرض را تقویت میکند.
دستیار اجتماعی رئیس جمهور با یادآوری اینکه با تفکرها و ساختارهای پیش از بحران نمیتوان به مسائل حین و پس از بحران پاسخ داد، بکارگیری این روش را به معنای بحرانی جدید دانست.
رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس ارتش گفت: باید برای شرایط بسیار سهمگینتر از این آماده باشیم البته الان هم آمادگی داریم اما دشمن قدار است. بالاخره چندین قدرت اتمی و به قول معروف چندین قدرت هستهای در مقابل ما ایستادهاند.
رئیس جمهوری در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما در دفاع از ایران و حمایت از حق تعیین سرنوشت مردم فلسطین استواریم. یاد مهمان شهیدمان را گرامی میداریم.
رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در جنگ ۱۲ روزه ایران با آمریکا و رژیم صهیونیستی و حامیانش درگیر بود، مردم و نیروهای مسلح ایران جانانه ایستادند و مبارزه کردند. صهیونیستها اولین باری بود که طعم تلخ برخورد سخت نظامی را چشیدند.
رهبر معظم انقلاب گفتند: آنچه آنها به عنوان هستهای، غنیسازی و حقوق بشر مطرح میکنند بهانه است و علت اصلی ناراحتی و مخالفت آنها به میدان آمدن سخن نو و تواناییهای جمهوری اسلامی در عرصههای گوناگون علمی و دانشهای انسانی، فنی و دینی است.
جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله (ع) سپاه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران زیر بار زورگوییهای آمریکا نمیرود، گفت: اگر جنگ با صهیونیستها ادامه مییافت، این رژیم به کلّی نابود میشد.
حمید رسایی گفت: طرحی دو فوریتی ارائه دادیم که هرگونه مذاکره با آمریکا یا اروپا و همکاری با آژانس باید مشروط به رفع محاصره غزه باشد.