پیشنهاد جدید برای مهار تخلفات موتوری؛ شرکتها هم دیه و خسارت بپردازند
یک حقوقدان پیشنهاد داد دولت و مجلس با اصلاح قوانین، شرکتها و کسبوکارهایی را که از خدمات پیکهای موتوری استفاده میکنند در قبال خسارتهای ناشی از تخلفات رانندگی مسئول بشناسند.
به گزارش پایگاه خبری راه نو آنلاین، حمیدرضا آقابابائیان معتقد است در صورت تصویب چنین قانونی، مسئولیت کیفری همچنان بر عهده راننده خواهد بود اما پرداخت دیه و خسارت بهصورت تضامنی از سوی شرکت بهرهبردار نیز انجام میشود.
او میگوید: در این صورت شرکتها ناچار خواهند شد بر عملکرد پیکها نظارت بیشتری داشته باشند، استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرند و از رفتارهای پرخطر مانند عبور از چراغ قرمز یا تردد در پیادهرو جلوگیری کنند.

ارسال دیدگاه