تا وقتی فشار اقتصادی بر شانههای مردم سنگینی میکند و تورم افسارگسیخته، امرار معاش را برای بسیاری از اقشار جامعه دشوار ساخته است، نمیتوان به راحتی از مردمی که در استانهای دور از پایتخت، کشت خشخاش را یکی از درآمدزاترین مشاغل ممکن یافتهاند، توقع داشت با یک پیامک، این کار را کنار بگذارند.
نماینده طراح «طرح قانونمند کردن کشت خشخاش» در کشور تاکید کرد: ما سالانه ارز زیادی برای واردات تریاک هزینه میکنیم؛ تریاکی که نه کیفیت تریاک ایرانی را دارد و نه صرفه اقتصادی. در حالی که ما خود میتوانیم از این مسیر ارزآوری برای کشور داشته باشیم.
دولت اخیرا تصمیم به کشت محدود خشخاش گرفته است اما این موضوع باعث شده تا این تصور ایجاد شود که کشت و فروش خشخاش آزاد شده است و شاهد فروش خشخاش در عطاریها خواهیم بود.
سخنگوی سازمان غذا و دارو، در واکنش به موافقت رئیس جمهوری با کشت خشخاش برای تامین داروهای حیاتی در کشور، توضیحاتی داد.