آمارهای تکاندهنده مرکز آمار نشان میدهد در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶۸ حادثه در معادن زغالسنگ رخ داده و تنها ۲۳ درصد کل معادن کشور مجهز به واحد ایمنی و بهداشت هستند؛ این یعنی هر روز بیش از یک حادثه!
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۵۰ متر دیگر تا انتهای بلوک C معدن داریم و هر ۱۰ متر امدادگران گاز را تخلیه میکنند و جلو میروند.
نماینده ویژه رئیس مجلس برای پیگیری ابعاد حادثه انفجار معدن زغال سنگ معدنجو، گفت: هنوز ۱۴ نفر در معدن محبوس هستند که باید عملیات امداد و نجات هرچه سریعتر انجام شود.
معاون راهبردی رئیسجمهوری در توئیتی نوشت: بررسی کارشناسانهٔ علل فاجعه معدن طبس منجر به بازنگریِ موثر در ضوابط و فناوری ایمنی معادن و پیشگیری از تکرار مصائب مشابه شود.
اسکندر مؤمنی بر آمادهباش همه دستگاههای امدادی تا اتمام و تعیین تکلیف همه کارگران محبوس شده در معدن طبس تأکید کرد.
عبدالناصر همتی حادثه معدن طبس را تسلیت گفت.
رئیس فراکسیون کارگری مجلس تأکید کرد که حادثه معدن طبس نشاندهنده سوءمدیریتها و ناکارآمدیها در بخش خصوصی است و خواستار برخورد جدی با کسانی شد که در این زمینه ترک فعل کردهاند.