اسماعیل کوثری گفت: مذاکره بهتنهایی کافی نیست و جنگ نیز بهتنهایی راهحل نهایی محسوب نمیشود. باید از همه ظرفیتها اعم از اقتدار میدانی، دیپلماسی، رسانه و مذاکره به صورت توأمان برای پیروزی کامل در برابر دشمن استفاده کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اینکه بگوییم ما از مذاکره میترسیم، خیر؛ به هیچوجه از مذاکره نمیترسیم. مذاکره بالاخره لازمه رسیدگی به اختلافاتی است که باید به آنها رسیدگی شود. اما اصل موضوع این است که ما میگوییم از مذاکره هراسی نداریم، ولی به این مذاکرات نیز اعتماد و اطمینان کامل نداریم.
کوثری گفت: آمریکاییها جز زبان زور و قدرت چیز دیگری را درک نمیکنند و با برگزاری جلسات، مذاکرات و طرح برخی ادعاها تلاش میکنند طرف مقابل را فریب دهند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برخی کشورهای منطقه و حتی رژیم صهیونیستی به ترامپ فشار وارد کردند که هرگونه اقدام علیه زیرساختهای ایران، میتواند آسیبهای جدی به مردم منطقه وارد کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: استکبار جهانی و صهیونیستها با این هدف جنگ را شروع کردند که در کوتاهترین زمان رهبری و فرماندهان را ترور کرده و در نهایت یک وحشتی را ایجاد کرده و نظام جمهوری اسلامی را ساقط کرده و بتوانند بر ایران قوی مسلط شوند اما ورق برگشت و دشمن ناامید و بسیار شکست خورده شد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه دشمن خیال می کرد اینجا ونزوئلا است، گفت: این اشتباه بزرگ آنان بود. ولی فقیه ما حتی دشمن را نصیحت کرد که در محاسبات خود دچار خطا نشوید وگرنه خودتان ضرر می کنید.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه ما هیچ هراسی از ناحیه تهدیدات نظامی دشمن نداریم چرا که نیروهای مسلح ما در بالاترین حد آمادگی به سر می برند، خاطرنشان کرد: ما مذاکره منصفانه و عادلانه را می پذیریم اما زیر بار مذاکره ای که در آن زورگویی باشد، نخواهیم رفت.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بعضی افراد هستند؛ حال احساسی، بعضی افراد هم دقیقاً حسابشده، اقداماتی انجام میدهند اینها را حتماً دستگاه امنیتی شناسایی میکنند و قطعاً تحت کنترل خواهند گرفت. اما اینکه بخواهند در این قضایا خیال کنند که میتوانند از آب گلآلود ماهی بگیرند، خیر، چنین خیالی نکنند، در اینصورت دچار همان اشتباه قبلی میشوند و ضربات مهلکی بر پیکرشان وارد خواهد شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:دشمنان چون شکست خوردهاند و در مسئله اسنپبک هم نتوانستند کاری کنند، به جنگ روانی و فضاسازی رسانهای متوسل شدهاند تا باختها، شکستها و ناکامیهایشان را با مظلومیت بپوشانند و بگویند ما میخواهیم مذاکره کنیم و ایران چنین درخواستی دارد، در صورتی که اینچنین نیست و این دروغ محض است.
اسماعیلی کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: نیروهایی که موظف هستند بازار را کنترل کنند، نباید بگذارند به معنای واقعی چنین چیزهایی اثرگذار باشد و باید واقعیت برای همه مردم نشان داده شود تا همه بدانند که اسنپبک یا مکانیسم ماشه از رده خارج شده است.