طی سالهای اخیر، دو تابوی بزرگ در سیاست خارجی ایران فروریخت: نخست، تابوی رویارویی مستقیم با آمریکا و دوم، تابوی ورود علنی به درگیری نظامی با اسرائیل.
ما و فقط هم ما حق داریم هر رطب و یابسی را به هم ببافیم و از تریبون و رسانه فریاد کنیم. اگر کسی گفت این دروغها تان راست نیست قبول نداریم، اگر گفت اشتباه اشتباه میگوئید باید پدرش راهم دربیاوریم چون دچار خطای محاسباتی شده است!
مدیر روابط عمومی فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد که پروازهای فرودگاه امام(ره) از شب گذشته طبق برنامه انجام میشود و از شب گذشته نیز پروازهای حج به فرودگاه امام(ره) از سرگرفته شده است.
در حالی که تهران خواستار رفع کامل تحریمها، تضمینهای امنیتی و خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است، دولتهای متعددی به عنوان میانجیهای رسمی و غیررسمی، تلاش میکنند تعادل ایجاد کنند، اما هر دو طرف هنوز به نقطه مشترکی نرسیدهاند.
حمله به کارخانجات که منجر به تعطیلی واحد های صنعتی بزرگ و از دست دادن شغل بسیاری از هموطنان گردید زنگ خطر تشکیل پرونده های مربوط به برقراری بیمه بیکاری را برای دیوان عدالت اداری به صدا در آورد و از همان روزهای پس از جنگ اقدامات پیشینی و نظارتی جهت تسهیل در پرداخت بیمه بیکاری و پیشگیری از تشکیل پرونده در دیوان عدالت اداری آغاز شد.
با انجام عملیات موشکی اخیر جمهوریاسلامی ایران به عمق خاکهای غصبی رژیم صهیونیستی در شبانگاه یکشنبه، برخی رسانههای داخلی و خارجی این حمله را عملیات پیشدستانه جمهوری اسلامی به رژیم اسرائیل تلقی کرده و به تحلیل این عملیات پرداختند.
دادستانی کل کشور با صدور اطلاعیهای اعلام کرد انتشار تصاویر و فیلمهایی از محل اصابت پرتابههای دشمن که موجب تکمیل پازل اطلاعاتی دشمن شود، مصداق جرم بوده و با عاملان انتشار اینگونه محتواها برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.
حسام الدین آشنا می گوید: انسجام اجتماعی با دستور اداری ایجاد نمی شود. انسجام از به رسمیت شناختن تنوع جامعه می آید. ایرانی فقط آن کسی نیست که در قالب رسمی مورد تأیید قرار می گیرد؛ ایرانی آن دختر معترض، آن خانواده داغدار، آن سرباز، آن کارآفرین آسیب دیده، آن کارمند خسته، آن دانشجوی مهاجرت اندیش و آن شهروندی هم هست که با همه نقدهایش در لحظه خطر نگران ایران می شود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در کانال شخصی خود در پیام رسان ایتا نوشت: برادران عزیزم ! برجام مُرد ! دیپلماسی و میدان از یک اتاق فرماندهی می شود ! هیچ نظر موازی با امام مجتبی خامنه ای حفظه الله وجود ندارد ؛ همه تابع هستند؛ هیچ کس قادر به دور زدن ولی فقیه و فرمانده معظم کل قوا نیست ! دل مردم را با بی اطلاعی خالی نکنید؛ آقا شخصا در حال فرماندهی هستند !