به گفته معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در صورت بیاحترامی و هتک حرمت معلمان توسط دانشآموزان، هرچند آموزش و پرورش شأن حمایتی و تربیتی دارد اما برای حفظ جایگاه معلمان، با دانشآموزان خاطی برخورد میشود.
وزیر آموزش و پرورش در رابطه با موضوع خودکشی دانشآموز شیرازی گفت: خانواده این دانشآموز شکایت کردند و سیستم قضایی نیز در حال پیگیری است. ابعاد قضیهی بررسی میشود و هر نتیجهای که حاصل شود، اعلام خواهد شد.
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان قزوین، از تشکیل پرونده در پی شکایت اولیای دانشآموزی که توسط مدیر مدرسه مورد تنبیه بدنی قرار گرفته است، خبر داد و گفت: تحقیقات لازم در این زمینه در دست انجام است.
علیرضا کاظمی گفت: تنبیه بدنی دانشآموز و سوءرفتار با وی به هر دلیل و تحت هر شرایطی، ممنوع اعلام شده است و با متخلفان، برابر قوانین و مقررات، رفتار خواهد شد.
در پی انتشار خبری مبنیبر ضرب و شتم یک دانشآموز در قزوین توسط مدیر مدرسه و انتشار خبر ارجاع پرونده تنبیه بدنی دانشآموز به هیأت تخلفات اداری، مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین توضیحاتی در این باره ارائه کرد.
رئیس مرکز روابط عمومی آموزش و پرورش از صدور دستور پیگیری فوری ماجرای ضرب و شتم یک دانشآموز در یکی از مدارس استان قزوین خبر داد.
معلم خاطی روستای کرجو که اقدام به ضرب و شتم و تنبیه بدنی دانشآموزان پایه پنجم مدرسه راشدین کرده بود، با حکم قاطع هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان اداره کل آموزش و پرورش کردستان اخراج شد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با تأکیدبر اینکه موارد تنبیه بدنی در مدارس از انگشتان دست کمتر است، گفت: آسیب بدنی به دانشآموزان اخراج در پی دارد.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه هیچ تخلفی در آزمون کیفیت بخشی صورت نگرفته است گفت: کارنامه همه افرادی که حداقل نمره را در آن رشته محل کسب کردهاند بررسی شده، این در حالیست که بررسیها با حضور سازمان اداری استخدامی و نماینده مجلس صورت گرفت؛ باز هم اگر مشکلی وجود دارد افراد میتوانند کارنامه را ارائه دهند تا دقیقا به آنها توضیح داده شود.
دادستان عمومی و انقلاب استان کرمانشاه از ورود دستگاه قضایی به موضوع ضرب و شتم دانش آموز کرمانشاهی توسط معلمش در یکی از مدارس کرمانشاه خبر داد.