ابراز خجالت قالیباف درباره سطح کیفیت آموزش/ شاید کسی میگفت باور نمیکردیم؛ خودم دیدم که دانشآموز بعد از دوره ابتدایی اسم خودش را هم نمیتواند بنویسد
به گزارش راه نوآنلاین، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس صبح امروز (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه) با جمعی از معلمان نمونه کشوری و استادان دانشگاه فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد.
بنا بر روایت مهر و فارس، رئیس مجلس درمورد مدارس کشور گفت: خجالت میکشم بگویم کیفیت آموزش و عدالت آموزشی کجاست.
قالیباف افزود: در کار جهادی دیدم که در مقطع ابتدایی محیط مدرسه هنوز گِل و خاک وجود دارد و حتی محدودۀ مدرسه مشخص نیست.
رئیس مجلس درمورد شرایط مدارس و شرایط آموزشی کشور اظهار داشت: دانشآموزان در را با طناب بستند یا کلاس شیشه ندارد و همه از یک دستشویی استفاده میکنند.
وی گفت: دورۀ ابتدایی که تمام میشود دانشآموز اسم خودش را هم نمیتواند بنویسد؛ اگر اینها را با چشم خودمان نمیدیدیم شاید اگر کسی میگفت باور نمیکردیم. باید مصمم باشیم و در این دورۀ مجلس و در این دولت اینها را واقعاً تمام کنیم.
قالیباف اظهار کرد: در ۲۰ سال، ۱۶ یا ۱۷ نفر در وزارت آموزش و پرورش (به عنوان وزیر یا سرپرست) جابجا شدند و اگر وزارت آموزش و پرورش برای ما مهم بود، این اتفاقات نمیافتاد.
وی درباره اهمیت وزارت آموزش و پرورش، ادامه داد: سند مهمی برای آموزش و پرورش نوشته شد (سند تحول بنیادین) که آنقدر از آن گذشت که الان نیاز به بازنگری دارد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در مجلس کار جمع سپاری میکنیم و پارلمان دانشجویی داریم و طرحها و لوایح به صورت جمع سپاری بررسی میشود. باید بین معلمان و مرکز پژوهشهای مجلس ارتباط وجود داشته باشد و نظرات آنان اخذ شود. باید معلمان ارتباط مستقیم و مداومی با این مرکز برای پیگیری مسائل آموزش و پرورش داشته باشند.
وی در ادامه، گفت: متوسط معدل در آموزش و پرورش وضعیت خوبی متأسفانه ندارد. ما باید مصمم باشیم در این دوره مجلس و دولت، مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را حل و فصل کنیم.
قالیباف گفت: در یکی از مواد برنامه هفتم، شاخصهای نظام مدیریتی مشخص شده است. ما باید ساختارهای آموزش و پرورش را اصلاح کنیم که این موضوع در قانون برنامه هفتم آمده است. ستادهای متعدد را باید جمع کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تحقق کیفیت و عدالت در مدارس، منزلت معلم و ایمنی و توجه به دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد. باید رابطه بین مجلس، محله، مدرسه و مجازی را به درستی برقرار کنیم و آموزش و پرورش نقش مهمی در این زمینه دارد.
وی با تاکید بر لزوم ساخت مدارس خوب و باکیفیت، اظهار کرد: مشارکت معنادار مردم در ساخت مدارس بسیار اهمیت دارد. اگر مدرسه را سر جای خودش نشناسیم و از ظرفیت مردم برای اوقات فراغت دانش آموزان و افزایش کیفیت مدارس انجام ندهیم، کاری نکردیم.
قالیباف ادامه داد: ما باید به سمتی برویم که سرانه هر دانشآموز را مشخص کنیم. سرانه هر مدرسه باید تعیین شود. ما در برنامه هفتم تاکید کردیم که هر طرح و برنامهای و در هر حوزهای که نقش مردم در آنجا معنی نداشته باشد، آن طرح و برنامه و قانون محکوم به شکست است.
تکمیل میشود…
ارسال دیدگاه